אלקין נגד האלוף גולן: "קצין הוא לא מחנך, פילוסוף, או עיתונאי"

הדבר האחרון שהוא יכול זה לחלק ציונים לחלקים בחברה, גם אם הוא היה אומר דברים לרוחי - הייתי מתנגד
ישראל פריי No Comments on אלקין נגד האלוף גולן: "קצין הוא לא מחנך, פילוסוף, או עיתונאי"

השר זאב אלקין תוקף ב'קול חי' את דברי סגן הרמטכ"ל ביום השואה: "הוא יכול לחלק ציונים לחיילים, לא לחלקים בחברה. גם אם הדברים היו לרוחי – הייתי מתנגד" • על חשיפת המנהרות בגבול עזה: "זה סימן לטובה, לא לרעה"

השר זאב אלקין צילום: גילי יערי, פלאש 90
הדבר האחרון שהוא יכול זה לחלק ציונים לחלקים בחברה, גם אם הוא היה אומר דברים לרוחי - הייתי מתנגד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר זאב אלקין התייחס ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' להדלפות מטיוטת הדו"ח בחקירת התנהלות דיוני ועדת החוץ והביטחון במבצע צוק איתן. "תרבות ההדלפות בעייתית ביותר", הוא אומר לאבי מימרן. "אני לא יודע מי הדליף, כי הטיוטה פורסמה לכל החברים שהיו אז בועדה, חלקם כבר לא נמצאים בכלל בפוליטיקה. אני רוצה לקוות שההדלפה משם, ולא מח"כים מכהנים".

אלקין לא התעלם מקיומם של בעיות בניהול המבצע הצבאי, אך אמר כי הנזק מההדלפות הוא כפול. "מעבר לנזק מעצם ההדלפות, חמור יותר שמערכת הביטחון התלבטה מה להביא ולהציג בפני הועדה, מחשש להדלפות". הוא החמיא לצה"ל על חשיפת המנהרות, ולא מוצא בזה הוכחה לכישלון צוק איתן: "שהצבא מצליח למצוא מנהרות זה סימן לטובה, לא לרעה. כולנו יהודים מאמינים בקב"ה, ועדיין, זה לא מוריד מאתנו את האחריות. ולכן העובדה שהמנהרות נחשפות בעבודה יסודית של צה"ל – משמחת. זה תפקידו של צה"ל, לזהות איומים ולטפל בהם".

התבטאותו של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ערב יום השואה – בו נתן הקבלה בין תהליכים שעברה החברה בגרמניה הנאצית ערב המלחמה, לחברה בישראל – זוכה להתקפה חריפה מאלקין. "קצין בכיר ככל שיהיה, הוא לא מחנך, הוגה דעות, פילוסוף, עיתונאי או סופר. הוא יכול לתת ציונים לחיילים, בזה הוא נמדד. הדבר האחרון שהוא יכול זה לחלק ציונים לחלקים בחברה, גם אם הוא היה אומר דברים לרוחי – הייתי מתנגד. זה מביא לפוליטיזציה של הצבא, לפעמים היוצרות מתבלבלות וצריך לעשות סדר".

לגופם של דברים אמר אלקין: "להשתמש במה שקרה בגרמניה טרום מלחמת העולם השנייה מראה אחד מהשלושה. או שאתה לא מבין מה קרה שם, או שאתה לא יודע מה קורה היום, או שעולם הדימויים שלך כ"כ צר, שמעבר לתקופת השואה אתה לא יכול למצוא תקופה אחרת בהיסטוריה".



0 תגובות